İMAR PLANLARI VE SAĞLIK

İMAR PLANLARI VE SAĞLIMIZ.

Ne alakası var diyenleri duyargibiyim. İmar planları ve sağlığımız.

Uzmanların sağlıklı bir yaşam için günlük aktivitenin çok önemli olduğunu konusunda hemfikirler. yürüyüşün önemli bir miktarda enerji harcatan ve az sakatlanma riski taşıyan bir spor olduğunu vurguluyor. Vücuda sağlık, zindelik veren, fazla kilolardan kurtulmayı sağlayan, kanser, kalp ve şeker hastalığı riskini azaltan, uyku düzenine bile olumlu etki yapan yürüyüş, genç-yaşlı, zengin-fakir herkesin yapabileceği bir spor. Bu yüzden kent planların günlük aktivitelr için daha çok yürüyüş imkanlarını sağlayan planlamar ve projelerin hayata geçirilmesi kaçınılmazdır.

 

10 yıldır yapılan bir araştırmaya göre alışveriş gibi şehir aktivitelerine erişim için yürüyürüş mesafelerindeki artış daha sağlıklı bir yaşam sağladığını gösteriyor. Araştırma Avustralyada bulunan Melbourne Üniversitesi halk sağlığı merkezinden Profosör Billie Giles-Corti tarafından yapılmış ve Social Science & Medicine dergisinde yayınlanmıştır.

 

Ayrıca Necmettin Erbakan Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Süleyman Türk, şeker (diyabet) hastalığının kalıtımsal ve çevresel etkenlerin birleşimiyle oluşan, kan glukoz seviyesinin aşırı şekilde yükselmesiyle (hiperglisemi) sonuçlanan metabolik bir bozukluk olduğunu belirtterek şöyle diyor. ”Fakat toplumumuz, hatta yerel yöneticilerimiz, belediye başkanlarımız maalesef, hareketsizliğin insan sağlığına nasıl olumsuz etkileri olduğunu tam olarak bilmemektedir. Kentsel dönüşümlerde ya da yeni yerleşim alanlarında insanın tabiatına uygun şekilde gezip spor yapabileceği parklar, gezinti alanları inşa edilmezse yakın gelecekte ülkemizde her 3 kişiden biri şeker hastası olacak. Bu konuda, Edirne’den Kars’a kadar tüm belediye başkanlarımıza büyük görev düşüyor. Onlardan, ellerinden geleni yapıp, her semte insanlarımıza sağlık katacak en az bir yürüyüş yolu kazandırmalarını istiyoruz.”

 

Peki bizde durum nasıl. Bu haftasonu alışverişlerimde araç kullandım. Aracı marketlerin önünde park ederek yaptım. Yani hiç yürümeden haftalık faaliyetlerimi gerçekleştirdim. Evden fırına ekmek almak için bile araç kullandım.

 

Kentleşme yapımız alışveriş mekanları genellikle konut alanlarında yol boyunca planlanmıştır. Bu yüzden yerler 24 metre veya 35 metre olarak isimlendirilir. Ticari alanlar konut alanlarıyla beraber planlanmaktadır. Binanın altı ticari alan üstü konut olarak apartman daireleri. Bu yüzden yürümeye imkan verecek bir bölge olarak tasarlanmış ticaret alanları mevcut değil.  

Hareketsizlikten dolayı dünyada yılda 3.2 milyon insan hayatını kaybetmektedir. Yapılan araştırmalara göre seyehatleri için toplutaşım araçlarını tercih edenler kendi araçlarını kullananlardan daha çok fizikzel aktivite yaptığı göstermektedir. Fiziksel aktivite toplutaşım araçlarına erişmek için yapılmaktadır.

Trafik kazaları her yıl 1.3 milyon kişinin hayatına mal oluyor. Araştırmalar kendi özel araçlarla yapılan seyehatlerdeki artış aynı zamanda trafik kazalarındaki artışlara sebep olduğunu gösteriyor. Bundan dolyı toplutaşımlarla yapılan seyehatlerdeki artışlar yolların daha güvenli olmasını sağlamaktadır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: